آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 30
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 178
بازدید سال : 2750
بازدید کلی : 13372

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 13372
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 14 خرداد 1389
نظرات

 

http://www.khabaronline.ir/detail/421056

 

توهین جراح به پرستار و اعتراض پرستاران/ مترون بیمارستان امام رضا: تجمعی ندیدم

جامعه > مشکلات مردم - توهین یک جراح به پرستار بیمارستان امام رضا مشهد موجب شد تا پرستاران این بیمارستان تجمع اعتراض آمیزی برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شنبه گذشته، یک جراح بخش سوختگی بیمارستان امام رضا پرستاری را مورد اهانت قرار داده بود که تعداد 50 نفر از پرستاران بخش های مختلف در اعتراض به این قضیه در بیمارستان تجمع کردند.

 

 

این تجمع کنندگان از مسئولین بیمارستان می خواستند که با پزشک خاطی برخورد قاطعی صورت بگیرد.

 

 

دکتر عبداللهی، مسئول روابط عمومی بیمارستان امام رضا در تشریح واقعه به خبرآنلاین می گوید: این اتفاق در پی یک تذکر علمی به پرستار روی داد که به نفع بیمار بود. متاسفانه در ادامه این تذکر پزشک با پرستار برخورد فیزیکی کرد که ما پیگیر این اتفاق هستیم.

 

 

وی ادامه داد: جلسات زیادی برگزار شده و در آن به این نتیجه رسیدیم که یا پزشک باید رضایت پرستار را جلب کند و یا با او برخورد قانونی صورت گیرد.

 

 

این مقام مسئول در روابط عمومی گفت: ریاست بیمارستان، کمیته انضباطی و حراست روی این مساله حساس شده اند و در صورت رضایت ندادن پرستار، احتمال توبیخ و تنبیه و ارجاع به کمیته انضباطی زیاد است چرا که حرکت درستی صورت نگرفته است.

 

 

او در مورد اعتراض پرستارها گفت: از نظر من تجمع کار مناسبی نبود چرا که مسائل مهمتری برای حساس شدن وجود دارد. این مسئله را خود مسئولان بیمارستان پیگیری می کردند و نیازی نبود که تجمع صورت بگیرد.

 

 

دکتر عبداللهی گفت: صحنه تجمع پرستاران برای کسانی که از بیرون شاهد این ماجرا بودند و البته بیماران، صحنه زیبایی نبود و ایجاد حساسیت می کرد و بازتاب خوبی نداشت.

 

 

این مقام مسئول تاکید کرد که تا عذرخواهی و یا غرامت و توبیخ صورت نگیرد، مسئولان بیمارستان پیگیر ماجرا هستند و حق پرستار را خواهند گرفت.

 

 

البته در همین رابطه، فروزنده، مترون بیمارستان به خبرآنلاین گفت که جلساتی با گروه های مختلف و پرسنل برگزار شده که هنوز تصمیم گیری و یا موضع گیری خاصی انجام نشده است.

 

 

او در مورد تجمع صورت گرفته هم گفت که در جریان تجمع اعتراضی نیست و آن را ندیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 369
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1389
نظرات

بنام خدا

دوستان گرامي :

پرستاران محترم :

از شما كه از بخش هاي مختلف بيمارستان و نيز بيمارستان هاي مختلف , قبول زحمت كرده ودر مقابل بخش سوختگي جمع امديد ,  تشكر مي كنم .

موضوع تجمع امروز پرستاران در اينجا دفاع از پرستارباقري و دفاع از حيثيت پرستاري وجامعه ي پرستاري نسبت به هتك حرمت به ايشان مي باشد 

دوستان :

امروز پرستاري به اگاهي رسيده است و نمونه بارز آن اين تجمع با شكوه در مقابل بخش سوختگي است. 

دوستان مسول كه ديروز زنگ زدند وازاين تجمع  سوال كردند عرض كردم , اين جمع  كاملا خود جوش شكل گرفته است و بنده هم ديروز ازاين موضوع اگاه شدم و البته از اين بابت هم بسيار خرسندم.

اينكه اينجا صحبت مي كنم براساس تكليفي است كه دوستان كردند والا امروز هر پرستار خودش را جزيي از بدنه  پرستاري مي داند ونيازي به سخنگوندارد واين قابل احترام است. 

واما

پرستار باقري: 

اقاي باقري از پرستاران خوب و باتجربه بخش سوختگي هستند كه از سال 79 افتتاحيه اين بخش به اتفاق ديگر همكاران در اين بخش به خدمت مشغول هستند, ايشان كه از خانواده معزز شهدا مي باشند, سابقه حضور در جبهه از سن 15 سالگی را دارند, دو برادر جانباز و يك برادر شهيد دارند كه طبق اولويت ايشان در سال 79 به استخدام دانشگاه درامدند و در طول اين سال ها در كنار اساتيدي چون دكتر عامريون, اموزگار , صياد پور, وهاب زاده و اكرامي فرد با كسب علم و تجربه مشغول خدمت به بيماران بوده اند.

بارها و بارها از طرف مسولين تشويق نامه مهارت شغلي و اخلاقي دريافت كرده و پرستار نمونه ي استاني و بيمارستاني شده اند, سال گذشته از دست استاد محترم و دكتر معتمد الشريعه تشويق نامه مهارتي دريافت كرده و به صلاحديد ايشان و مسولين محترم پرستاري گزارش پرستاري ايشان به عنوان يك سند جامع و كامل از نظر تشخيص پرستاري كپي برداري و توسط مسول پرستاري بيمارستان در تمام بخش هاي بيمارستان پخش شد. 

ايشان از نظر اخلاقي و حسن خلق از صاحب اخلاق ترين پرسنل بخش بوده و مديريت رفتاري و برخوردي ايشان دراين جريان بسيار موثر و برجسته است. 

نكته مهم در اين حادثه اين است كه در طول بيست و پنج سال خدمت بنده و پانزده سال اخيرافتتاح بخش سوختگي, اين اولين موردي است كه بين پرستاران و پزشكان بخش , بارها برسربيماربحث و برخورد بوجود امده و ازعملكرد اين دوستان در ابتداي ورود به بخش بوده كه پرستاران مجرب و باتجربه اي چون اقاي خزاييان و شجاعت كه تحمل اين عملكرد را نداشته اند مجبور شدند علي رغم ميل باطني خود,ازاين بخش بروند. 

متاسفانه ,علت اين امرهمان ديد ارباب و رعيتي حاكم برسيستم درمان كشور است كه ازهمان بالا شروع مي شود تا بخش سوختگي , كه سمبل ان همين برخورد اخير پزشك بخش ما است ,

كه مستقيما وسط راند ودر حضوراساتيد و دانشجويان پزشكي و پزشكان محترم عمومي بخش و نيز پرستاران و كمك بهياران زحمت كش با صداي بلند فرياد مي زند: 

"من قلم پاي پرستاري كه خلاف دستورات من را انجام دهد را مي شكنم "

كه انشاالله منظورش. همان اردر پزشكي بوده است .

و يا  " پرستار هيچ كاره است "

اين ادبيات دوستان است در راند هاي علمي و پزشكي با پرستار .

جهت اطلاع عرض مي كنم در همايشي كه هم اكنون در دانشكده پرستاري در جريان است با نام اولين همايش اموزش مبتني بر شواهد ,موضوع اين همايش اين است كه در رفرنس هاي 2015 دقيقا ذكر شده كه عملكرد مبتني بر شواهد به اين معني است كه براي يك اقدام درماني چه پزشكي ويا  پرستاري بايد سه محورمورد توجه قرارگيرد :

اول: رفرنس ها و مطالعات علمي. 

دوم: تجربيات پزشكي وپرستاري و تيم درمان .

سوم: شرايط و مقررات حاكم بر سيستم درمان .

يعني علم در كنار تجربه و بادر نظر گرفتن شرايط و امكانات و محيط

مثلا مراقبت هاي پرستاري در تركيه با نسبت ضريب تخت به بيمار دو به يك , با ايران كه يك به يك است , قابل مقايسه نيست و ان روش مراقبتي شايد در ايران قابل اجرا نباشد .

كه البته اين گونه كمبود ها و كاستي ها متوجه سيستم درمان كشوراست نه پرستار.

تجربه كه امروزه به عنوان يك پايه در تصميم گيريها بايد لحاظ شود , 

متاسفانه با صداي بلند مورد خطاب قرار مي گيرد كه " بي فايده است " و صاحب ان "هيچ كاره" است. 

 

******

دوستان گرامي من:

من همين جا عرض مي كنم كه هنوز صنف پرستاري براي حمايت از پرستار باقري اقدامي نكرده است و منتظر تصميم مسولين در اين زمينه مي ماند اما اگر اين برخورد و تصميم پرستاران را راضي نكند و چون گذشته پرستاري مورد ظلم و تبعيض قرار گيرد و شنيده ها عملي گردد. 

اين جاست كه مسولين نظام پرستاري بايد براساس وظيفه ذاتي خود عمل كنند و اقدام مناسب و در شان پرستاري انجام دهند .

اگرانها نيز در اين وظيفه كوتاهي كنند 

كما اينكه بعد از گذشت چهار روز از حادثه و بازديد رياست محترم سازمان نظام پرستاري مشهد جناب اقاي دكتر حيدري از بخش در روز بعداز حادثه . متاسفانه هنوز هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته واين سكوت جاي سوال دارد 

اين حق پرستارباقري است كه از مجاري قانوني خارج از محدوده ي دانشگاه پيگير حقوق خود باشد.

 

*****

امروز پرستار باقري را تمام پرستاران ايران از شرق و غرب و شمال و جنوب ايران مي شناسند وصبح و شب تلفن ايشان در حال زنگ وابراز همدردي است .

اين نتيجه همان اگاهي و بيداري پرستاري است . 

پرستاران مي گويند : شما فقط شماره حساب بدهيد تا به شما كمك كنيم تا  براي پيگيري حقوق خود از وكيل مجرب و كاركشته استفاده كنيد.

پرستاران مي گويند : همانطور كه شما از مشهد قبول زحمت كرده و براي اعتلاي حرفه ي پرستاري به تهران امديد اگر لازم است ما از سراسر كشور براي حمايت از شما به مشهد بياييم .

اين اگاهي و اتحاد جامعه پرستاري محصول سال ها بي توجهي به اين حرفه از جانب مسولان در رده هاي بالاي وزارت بوده كه بجاي توجه به بدنه اصلي و موثر درمان كه پرستاري است متاسفانه عملكرد قابل قبولي در كارنامه خود دراين  رابطه ندارند.

كمبود نيروي انساني و بدنبال ان شيفت هاي فشرده و اجباري ان هم با حقوق كم ودر حد كارگري جايي براي دفاع ازاين عملكرد براي وزارت نگذاشته است .

همچنين است سرفصل هاي ديگر از حقوق پرستاري كه بيان ان تكرار مكررات است چون اجراي قانون مشاغل سخت كه همين پرستاران بخش سوختگي بايد 30 سال چون كارگر هتل هما كاركنند تا بازنشسته شوند, در حالي كه قانون حمايت كننده او را قانون گذاربراي انان تصويب و ابلاغ كرده است.

و نيز قانون تعرفه گذاري پرستاري كه گل سرسبد كارنامه بي دفاع وزارت در رابطه با پرستاري است كه متاسفانه هنوزهيچ وزيري مسوليت اين تعلل را قبول نكرده است. 

واما نكته ي اخر:

پرستاران محترم حتما شنيده ايد كه اخيرا طرح تربيت بهيار به تعداد ده هزار نفر با دوره يك ساله جهت جبران كمبود پرستاردر جريان است.

البته دانشجويان پرستاري و اساتيد پرستاري و پرستاران بالين در شهرهاي مختلف چون همدان و شيراز با برگزاري تجمع  مخالفت خود را با برگزاري اين دوره ها اعلام كرده اند. 

و لذا خوب است در اين تجمع پرستاران در مشهد كه در حمايت از پرستار باقري , به اين مشكل جديد جامعه ي پرستاري نيز اشاره اي شود .

واما نكته ي جالب اين طرح اين است كه:

اگر به سايت  شركت مجري اين طرح سري بزنيد نوشته است از شرايط ان داشتن هرگونه ديپلم است نه ديپلم تجربي كه حد اقل مقداري با ساختمان بدن اشناست. 

يعني قرار است ده هزار ديپلم هنر و رياضي و انساني و شايد فني حرفه اي در فرصت يكساله ويا درواقع شش ماه تحصيلي تبديل به بهيار, ويا براساس مصوبه اخير شوراي عالي پرستاري , بنام كمك پرستاروالبته با همان وظايف بهيار , در بيمارستان ها و مراكز درماني سراسركشور شروع بكار كند

مبلغ صد هزار تومان حق ثبت نام كه حتي كنكور سراسري يك سوم  ان را نمي گيرد نشان از نيت گردانندگان ان را دارد.وهمچنين است مبلغ بيش ازپنج ميليون تومان هزينه ي اين دوره كه چه عرض شود. 

 

والسلام 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 302
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 7 خرداد 1389
نظرات

 

خبرگزاری کار ایران پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۵ ۲۸ مهٔ ۲

 

http://tnews.ir/news/AAA042189078.html

 

کد خبر: 280230 ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ۱۴:۱۵:۲۱ A 

خانه|کارگری|روابط کار

 

اعتراض پرستاران بیمارستان امام رضا به رفتار توهین‌آمیز یک پزشک/ تصویر 

منابع خبری ایلنا در مشهد از تجمع 50 نفری تعدادی از پرستاران بخش های مختلف بیمارستان امام رضا خبر می دهند. گفته می شود این تجمع در حمایت از پرستاری برگزار شده که روز شنبه دوم خرداد مورد اهانت یکی از جراحان بخش سوختگی قرار گرفته بود.

 

صبح امروز پنجشنبه هفتم خردادماه حدود 50 نفر از پرستاران بخش های مختلف بیمارستان امام رضا مشهد در حمایت از پرستاری که طی چند روز گذشته مورد اهانت یکی از جراحان بخش سوختگی قرار گرفته بود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

تجمع کنندگان،ضمن حمایت از این پرستار باسابقه در جهت پیگیری شکایت خود از پزشک خاطی، خواستار برخورد قاطع مسولین بیمارستان با وقوع اتفاقاتی از این دست شدند.

 

به گفته فعالان صنفی جامعه پرستاری، حادثه برخورد با این پرستار قدیمی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا صبح روز شنبه دوم خرداد ماه سال جاری و پس از آن اتفاق افتاد که وی در حال رسیدگی به وضعیت یکی از کارگران آسیب دیده حادثه فولاد خراسان بود و پس از آن طی مشاجره لفظی با یکی از پزشکان بخش مورد اهانت قرار گرفت و توسط این پزشک از اتاق بیرون انداخته شد.

 

گفته میشود حرکت توهین آمیز این جراح در مقابل چشمان سایر پرسنل بخش اعم از پزشکان مقیم، کادر پرستاری و دانشجویان حاضر در بخش به وقوع پیوسته است.

 

در پی این اقدام پرستار مذکور، ابتدا به کلانتری و سپس به دادسرا شکایت کرده و هم اکنون نیز پیگیر شکایت خود از پزشک مذکور است.

 

جمعی از همکاران این پرستار در روزهای بعد از وقوع این حادثه با جمع آوری امضا و ارسال نامه ای خطاب به مدیریت پرستاری و حراست بیمارستان و همچنین واحد بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن دفاع از پرستار مذکور، از مسولین خواستهاند با توجه به آنچه «در معرض خطر قرار گرفتن امنیت شغلی سایر پرسنل» خوانده شده، هرچه سریعتر به موضوع اهانت به این پرستار رسیدگی کنند.

 

در بیانیه پایانی تجمع امروز که به امضای پرستاران معترض رسیده آمده است:تجمع امروز پرستاران نه تنها برای حمایت از یک پرستار بلکه در راستای احیای حیثیت خدشه دار شده پرستاری است. در بخش دیگری از این بیانیه با ذکر این نکته که تجمع امروز پرستاران بیمارستان امام رضا مشهد یک موضع گیری در مقابل پزشکان نیست آمده است: این تجمع در اعتراض به حتک حرمت هاست و پرستاران تا تادیب و عذرخواهی فرد خاطی پیگیر موضوع خواهند بود.

 

فعالین صنفی جامعه پرستاری با اشاره به حوادث مشابهی که در یک ساله ی گذشته در بیمارستانهای مختلف کشور به وقوع پیوسته و طی آن پرستاران به اشکال مختلف از سوی پزشکان مورد اهانت قرار گرفته اند خواستار برخورد جدی وزارت بهداشت و مسولین بیمارستانها با اینگونه رفتارها شده اند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 264
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1389
نظرات

 

کد خبر: 279538 ۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۳:۱۲:۲۳ A 

خانه|کارگری

دبیرکل خانه پرستار اعلام کرد:

جامعه پرستاری در انتظار برخورد با پزشکی که به همکارشان توهین کرد

ایلنا: منابع خبری در مشهد به ایلنا گفته‌اند، در حادثه‌ای که روز شنبه دوم خرداد ماه در بیمارستان امام رضا مشهد رخ داد جراح عمومی بخش سوختگی بیمارستان در حین انجام «راند عمومی» در مقابل دانشجویان پزشکی، پزشکان مقیم و پرستاران بخش، یک پرستار مرد را با الفاظ توهین آمیز از بخش بیرون کرده است. در ماه‌های اخیر و پس از بالاگرفتن اعتراضات صنفی جامعه پرستاری به تبعیض حقوقی در واحدهای درمانی، چندین گزارش از رفتار توهین‌‌آمیز پزشکان با پرستاران در تهران، آذربایجان غربی و یزد منتشر شده است.

جامعه پرستاری در انتظار برخورد با پزشکی که به همکارشان توهین کرد

به گزارش فعالان صنفی جامعه پرستاری، این حادثه پس از آن اتفاق افتاد که پرستار باسابقه بخش سوختگی بیمارستان امام رضا مشهد که در حال رسیدگی به وضعیت یکی از کارگران آسیب دیده حادثهٔ فولاد خراسان بود طی مشاجره لفظی با یکی از پزشکان بخش مورد اهانت قرار گرفت.

 

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار در تشریح جزییات این حادثه به ایلنا گفت:صبح روز شنبه و در حین انجام «راند عمومی» در بیمارستان، جراح عمومی بخش سوختگی بیمارستان در مقابل چشمان دانشجویان پزشکی، پزشکان مقیم و پرستاران بخش، با الفاظ توهین آمیز، پرستار مرد را تحقیر کرد و او را از بخش بیرون انداخت.

 

گفته می‌شود در پی این اقدام جمعی ازهمکاران این پرستار با جمع آوری امضا وارسال نامه ای خطاب به مدیریت پرستاری و حراست بیمارستان و همچنین واحد بازرسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن دفاع از پرستار مذکور، از مسولین خواسته اند با توجه به آنچه «در معرض خطر قرار گرفتن امنیت شغلی سایر پرسنل» خوانده اند هرچه سریعتر به موضوع اهانت به این پرستار رسیدگی کنند.

 

شنیده ها حکایت از این دارد که، این پرستار قدیمی، در ابتدا به کلانتری و سپس به دادسرا شکایت کرده است و پیگیر روند رسیدگی به شکایت خود از پزشک جراح است. 

 

در همین حال دکتر داوود شفیعی، کارشناس بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته در گفتگویی کوتاه با ایلنا، ضمن اعلام این مطلب که «موضوع در حال پیگیری است» گفت:صبح دیروز (دوشنبه 4 خرداد) به بیمارستان مراجعه کردیم و با صحبت هایی که با مسولین بیمارستان و سرپرستار بخش انجام دادیم در حال پیگیری موضوع هستیم.

 

این در حالیست که به گفتهٔ دبیرکل خانهٔ پرستار با گذشت سه روز از اتفاقی که در بیمارستان امام رضا مشهد رخ داده، هنوز هیچ فرد یا مقام مسولی از پرستار مورد اهانت قرار گرفته دلجویی نکرده است. 

 

محمد شریفی مقدم، با ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته با پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا مشهد گفت: متاسفانه این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و آنچه ناراحت کننده است این است که این برخورد در حضور تعداد زیادی پزشکان مقیم و دانشجویان و سایر پرسنل صورت گرفته است. 

 

به گفتهٔ شریفی مقدم، این برخورد درحالی اتفاق افتاده که همراهان بیمار از روند درمان مریض خود رضایت داشتند و مشخص نیست به چه علتی پزشک به خود اجازه داده است که چنین برخوردی با پرستار باسابقه انجام دهد. 

 

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: وقتی تخلفی چند بار اتفاق می‌افتد و مستمر می‌شود نشان از نهادینه شدن یک رویکرد دارد. بار‌ها در طول چند ماههٔ گذشته شنیده‌ایم که با پرستاران برخوردهای مشابهی صورت گرفته است. قضیه زمانی فاجعه بار می‌شود که متوجه می‌شویم این برخورد‌ها یک سویه و اهانت‌ها از سوی پزشکان با پرستاران انجام شده است. 

 

شریفی مقدم در ادامه وزیر بهداشت و مسولین وزارتخانه را مورد خطاب قرار داد و گفت: سوال ما از وزیر و مسولین وزارتخانه این است که چرا هیچ عکس العمل روشنی در خصوص این اتفاقات از خود نشان نمی‌دهند. وزیر بهداشت که کوچک‌ترین انتقادی را بر نمی‌تابد و منتقدین را زورگو می‌نامد باید موضعگیری شفافی در خصوص این اتفاقات نشان دهد تا بیش از این شاهد تضییع یک طرفهٔ حقوق پرستاران نباشیم. 

 

 شریفی مقدم تاکید کرد:طبق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی، توهین و هتاکی شلاق دارد در صورتیکه نظام پرستاری از حقوق صنفی پرستاران حمایت می‌کرد و وزارتخانه هم با اتفاقاتی مشابهی که سال گذشته در بیمارستان قلب شهید رجایی، شهدای تجریش، ماکو و یزد در قبال پرستاران رخ داد برخورد می‌کرد امروز دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نبودیم. 

 

دبیرکل خانه پرستار در پایان با اشاره به ضرورت برخورد قاطعانه با پزشک هتاک گفت: با توجه به زیاد شدن برخوردهایی از این دست و استمرار توهین‌ها و تحقیرهایی که به جامعهٔ پرستاری صورت می‌گیرد و از طرفی بی‌توجهی وزارتخانه به این اتفاقات، درصورتی که با این فرد به شکل قانونی برخورد نشود احتمال رودر رویی پرستاران و پزشکان بیش از قبل محتمل به نظر می‌رسد و طبعا التهاب‌ها در جامعهٔ پرستاری هم تشدید خواهد شد. 

 

گفتنی است، بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ پرستاران در محیط کار، خشونت‌های کلامی و ۳۰ درصد آن‌ها خشونت فیزیکی را تجربه کرده‌اند

تعداد بازدید از این مطلب: 210
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394
نظرات

آخرین خبر اینکه بیمار اکبری به دنبال عمل جراحی در روز گذشته صبح امروزدر ای سی یو سوختگی  بیمارستان امام رضا (ع) فوت نمود.

شنیده ها حاکی از آن است که همراهیان این بیمار به این عمل رضایت نداشتند و این تصمیم مستقیما توسط جراح بیمار اتخاذ شده است. 

پرستار باقری که امروز کشیک نبوده به دنبال اطلاع از این موضوع در حالی که بشدت  ناراحت شده بود گفت : قطعا این موضوع و علت این فوت نیز در مجامع قانونی قابل بررسی و پیگیری است 

وی ضمن همدردی با همراهیان بیمار خود گفت : من از هر عملی که منجر به رسیدن بازماندگان این بیمار به حقوق قانونی خود منجر شود حمایت می کنم .

لازم به ذکر است که همراهیان بیمار بعد از اطلاع از فوت بیمار خود با حمله به نگهبان و شکستن شیشه ها قصد ورود به بخش را داشتند که با میانجگری انتظامات محترم ضعیت آرام شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 407
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1389
نظرات

بدنبال حادثه ی پیش آمده در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد , پرستاران این بخش مراتب اعتراض خود را از برخورد این پزشک با پرستاری طی نامه ای مکتوب خطاب به ریاست بیمارستان اعلام کرده و در آن از عدم امنیت شغلی خود در محیط کار با توجه به موضوع پیش آمده و اعتراض پرستار باقری به مراجع قانونی و حراست محترم بیمارستان اعلام کردند

این طبیعی است که پرستاران با توجه به وضعیت موجود و سختی های کار و فشار ناشی از اضافه کارهای اجباری البته با درامد در حد کارگری و همچنین وضعیت استخدامی خود که اکثرا شرکتی و تبصره ای هستند امنیت شغلی خود را در خطر ببینند 

این پرستاران در این نامه نسبت به عملکرد این دو پزشک شاغل در این بخش بطور مکتوب اعتراض کردند.

شنیده های البته تایید نشده حاکی از آن است که تصمیم هایی در سطح مدیریت برای این برخورد ها گرفته شده که با توجه به عدم تایید آنها از ذکر ان خودداری می شود

لازم به ذکر است که دکتر شریعت گنابادی پزشک عمومی محترم بخش که در این قضیه از پرستار باقری حمایت کرده است نیز مورد تهدید قرار گرفته است .

اطلاعات بعدی در این زمینه به آگاهی همکاران محترم رسانده خواهدشد. 

در تصویر نامه چون اسامی این دو پزشک درج شده از گذاشتن تصویر آن نامه خودداری شده است. 

متن نامه که به امضا و مهر اکثریت قریب به اتفاق پرستاران این بخش رسیده به شرح زیر است :

بسمه تعالی

ریاست محترم بیمارستان امام رضا (ع)

با سلام و احترام

ما امضا کنندگان زیر پرستاران شاغل در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مراتب اعتراض و نارضایتی مکتوب خود را از عملکرد پزشکان متخصص محترم بخش آقای دکتر... وعلی الاخصوص آقای دکتر ... که ایشان در برخورد تند و ناشایست و غیر حرفه ای با پرستار با سابقه و دلسوز و شایسته ی بخش اقای باقری اعلام می کنیم .

ایشان در سوابق کاری خود از ابتدای خدمت در بخش رفتار خوب و شایسته ای دارند وعملکرد ایشان در درمان و پانسمان های دقیق و صحیح که منجر به بهبود بیماران بادرصد سوختگی تا 75٪ و حتی بالاتر،  مکتوب و مستند موجود است .

ما اعلام می کنیم با وجود این عزیزان در بخش امنیت شغلی خود را در معرض خطر می بینیم و تقاضای رسیدگی و اقدام مناسب می باشیبم .

رونوشت مدیریت محترم پرستاری بیمارستان.

ریاست محترم حراست بیمارستان.

بازرسی محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 493
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 2 خرداد 1389
نظرات

باز هم بی احترامی و بی توجهی به ارزش کار پرستار و پرستاری.

گویا این داستان پایانی ندارد و پرستاران را سرانجام خوشی در پیش رو نخواهد بود.

بقول پرستار شرکت کننده در همایش اخیر در نظام پرستاری در مورخه ی نوزده اردیبهشت ماه امسال که در واقع یک میتینگ تبلیغاتی بود تا همایش نظام پرستاری ، افق ها و چالش های پیش رو ، که یک پرستار با درد و اعتراض می گفت من آینده پرستاری را تیره و تار می بینم که البته این گفته مورد اعتراض دکتر حیدری ریاست سازمان نظام پرستاری قرار گرفت .

آری :

آنچه بی ارزش است پرستار است و آنچه درمان ندارد سختی ها و فشار کار و درد و رنج و خستگی پرستار.

واما داستان :

امروز شنبه روز اول هفته و دومین روز خرداد سال 94 و در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد کارهای بخش در جریان بود.

بیمار ای سی یو سوختگی آقای اکبری که از اسیب دیدگان اخیر حادثه ی فولاد نیشابور بود توسط  پرستار پانسمان کننده آقای باقری باز می شود زخم ها اماده و شستشو می شود جهت راند اول صبح شنبه

طبق معمول اساتید محترم دانا و توانا بربالین بیمار حاضر می شوند و دکتر ... پرستارش را می خواهد که روند بهبود زخم را توضیح دهد آقای باقری توضیحات کار پرستاری خود را می دهد و دکتر می پرسد با چه ترکیبی زخم ها بسته می شود و ایشان می گوید ترکیبی که من در طول پانزده سال کار بالین خود بر اساس تشخیص پرستاری ، که در واقع تخصص و دلیل دریافت مدرک کارشناسی پرستاری است زخم ها را بسته ام  ، دکتر می گوید با اجازه ی چه کسی با این ترکیب پانسمان زخم را می بندید ، ایشان می گوید دستور پانسمان روتین بوده و شما که قید نکردید با چه ترکیبی پانسمان شود ، من دیروز با دکتر ... پزشک محترم عفونی صحبت کردم و این ترکیب پانسمان تا بحال موثر بوده و تاثیر گذاشته و همانطور که می بینید حال عمومی بیمار با 78 درصد سوختگی فعلا خوب است و زخم ها مناسب است . در این بین آن اتفاق عجیب رخ می دهد و آقای دکتر ... پزشک محترم دیگر بخش که مورد خطاب ایشان هم نبوده با تندی این نحوه رفتار پرستار باقری را نمی پسندد و شروع به برخورد می کنند و دیالوگ های عجیبی نه در حد شان حرفه ای و حتی انسانی صورت می گیرد . به حدی که ایشان در پیروی از اسلاف همکار خود که رفتار و گفتار و برخورد آنان از قبل و البته در سینه ی مطبوعات و رسانه ها محفوظ است ، یقه ی آقای باقری را که از قضا ضعیف اندام و نیز سنی از ایشان هم گذشته را می گیرد و در جلوی چشم استاف ها و پزشکان عمومی بخش و انترن ها اعم از خانم و اقا و ward محترم بخش که مشغول همراهی و ویزیت بوده ، و پرستاران و کمک بهیاران از اطاق بیرون انداخته و شروع به فحش و ناسزا و بیان کلمات رکیک و غیرقابل قبولی می کند .و اقای باقری هم در حالی که بشدت برافروخته و ناراحت است بیرون امده و پاسخ می دهد این درست نیست واین برخورد را پیگیری می کنم و در حالی که سینه قرمز خود را که از فشار دست های این مرد تنومند قرمزشده نشان می دهد به گوشه ای می رود و دردمندانه با خدای خود شکایت می کند که ایا این است عاقبت سال ها خدمت من به بیماران دردمند و نیازمند و تحمل سختی ها و فشار ها ی شیفت های پی در پی و سخت بیست و چهارساعته با درامد کم و ناچیز که حتی زیر دریافتی یک  کارگر ساده است .

او باصدای بلند می گوید :

من از فردا بروم یک وانت اجاره کنم و کارکنم درآمدم برای خرج زندگی از این پولی که شما می دهید بیشتر و از این رفتار حقارت آمیز و زشت که شما با ما پرستاران می کنید بهتر است ....

این داستان هرچند تکراری است و نیاز به شرح جزییات نیست اما بیان از یک واقعیت دارد که پرستاران امروز دیگر خسته شدند و دیگر تاب و تحمل ندارند. فشار و حجم کار بالا و سخت با درامد کم

و البته اجبار،

آری اجبار ،

در همه جا مرسوم است اگر به خاطر نیاز از کسی درخواست کار می کنی او را باید راضی کنی اما در اینجا رضایت که نیست هیچ فشار کار و برخود ارباب رعیتی و تند و غیر انسانی نیز ضمیمه درد و رنج پرستار می شود.

البته شان انسانی حکم نمی کند که ناسزاهای عنوان شده این پزشک اخلاق مدار راتکرار کرد ، اما بیانات شیوای ایشان که البته با صدای بلند وسط ای سی یو در مقابل همه فریاد می زد و گوش شنوندگان را نوازش می داد از این قبیل بود:

" پرستار هیچ کاره است "

" من قلم پای پرستاری را که بدون اجازه من (دستور پزشکی) کاری را انجام دهند می شکنم "

شما ناسزاهای مشابه این ادبیات را خود حدس بزنید .

البته صورت جلسه ی مکتوب با امضای پرستاران شاهد و کمک بهیاران حاضر و حتی پزشکان عمومی صادق و دلسوز رسیده مکتوب موجود است و تصویر محل از اثر این برخورد فیزیکی به شکل فایل عکس نزد جاب باقری برای پیگیری موجود است. 

و این صورت جلسه با حضور مسول محترم انتظامات بیمارستان ثبت و به حراست محترم بیمارستان ارجا و بر اساس بیان اقای باقری قرار است فردا توسط هییتی از دانشگاه موضوع این برخورد پیگیری و با این پزشک برخورد شود  مسول محترم  حراست بیمارستان به ایشان گفته بودند که در این برخورد این پزشک مقصر و حتما پیگیری خواهد شد.

در پایان در تکمیل این گزارش عرض می شود که با توجه به تکرار های مداوم از این دست برخورد ها  ، پرستاران بخش طی نامه ای مکتوب خطاب به ریاست بیمارستان خواستار برخورد قانونی با این پزشک و حفظ امنیت شغلی خود در این موضوع شده اند. 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1338
موضوعات مرتبط: پرستار باقری , ,
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18


صفحه قبل 1 صفحه بعد

http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود